Trainingen Young Profs

Soft skills


Sport & Spel – samenwerking door vertrouwen

Ons trainingsprogramma is ontwikkeld om de deelnemers op te leiden tot Trusted Advisor. Vertrouwen staat hierbij centraal. Het gaat hierbij om vertrouwen in de ruimste zin van het woord. Vertrouwen in jezelf, vertrouwen in je collega’s en het opbouwen van een vertrouwensrelatie met de klant. Gedurende een tweedaagse introductietraining in Friesland gaan wij hiermee aan de slag. De training zal bestaan uit diverse (sport)activiteiten en workshops om te zorgen voor onderling vertrouwen en samenwerking.

Persoonlijkheidstest – wie ben ik?

Na ons introductieprogramma Sport & Spel starten wij het trainingsprogramma van de Young Profs met een persoonlijkheidstest. Deze test vertelt je iets over hoe je zelf in elkaar zit. Ben je bijvoorbeeld een doorzetter? Heb je veel voor anderen over? Ben je iemand die altijd goed nadenkt voor je ergens aan begint? Jouw persoonlijke drijfveren moeten aansluiten op jouw beroep. Aan de hand van deze test kunnen wij in kaart brengen waar je sterke punten liggen en hoe jij deze optimaal kunt inzetten om te zorgen voor een stevig fundament voor je loopbaan en de ontwikkeling hiervan. 

Communicatie-skills voor YOUNG PROFS

Het beschikken over de juiste communicatie-skills is een voorwaarde om als Trusted Advisor aan de slag te kunnen gaan. Communicatie-skills komen dan ook in alle drie de trainingsprogramma’s terugHet leerdoel dat wij na twee jaar willen realiseren voor de Young Profs is het bewust worden van de eigen communicatiestijl en de impact hiervan op collega’s en de klant. De training bestaat uit vier intervisiebijeenkomsten met peers. In de intervisiebijeenkomst krijg je een praktijkcasus voorgelegd en/of kun je desgewenst een eigen casus meenemen. Aan de hand hiervan leer je hoe je jouw inhoudelijke kennis op een heldere en constructieve wijze kunt overbrengen en daarmee je impact te vergroten.

Gespreks- en interviewtechnieken – Doorvragen tot de kern

Met deze training leer je vragen te stellen die je bij de kernboodschap brengen. Soms kun je na een gesprek het gevoel hebben dat je de essentie nog niet te pakken hebt. In deze training leer je in één dag om goede creatieve vragen te stellen. Je leert welke vraagmethode het beste bij jou past en waar je talenten liggen. Zo weet je sneller waar het om draait. Dit gaan wij leren door stil te staan bij het fenomeen professioneel-kritische instelling. Dit dient in het DNA van een Trusted Advsior te worden opgenomen. De borging van de professioneel kritische instelling en communicatieve vaardigheden staan centraal in deze training.

Zelfreflectie – als instrument voor persoonlijke groei

Met deze training leer je je kwaliteiten en ontwikkelpunten kennen en word je zelfbewuster. Je ervaart dat werken aan jezelf leuk is. In deze training reiken wij je een praktische methodiek aan om gericht te reflecteren. Vervolgens leren wij je concreet hoe je deze methodiek kunt gebruiken om beter te reflecteren zodat je kunt leren van je eigen ervaringen. Wij faciliteren deze training als intervisiebijeenkomst gedurende vier keer per jaar en leggen hierbij ook de koppeling met de uitkomsten van de persoonlijkheidstest. Wij zijn er van overtuigd dat iedereen meer kan dan hij of zij zelf denkt. Wij helpen om veilig uit comfortzones te stappen. 

Feedback geven en ontvangen

In deze training van twee dagdelen leer je feedback geven en ontvangen op een manier die bij jou past, waardoor feedback een natuurlijk onderdeel wordt van je communicatie. In deze training besteden wij uitgebreide aandacht aan het formuleren van persoonlijke leerpunten en gaan wij meteen aan de slag met de gerichte feedback tijdens oefensituaties uit de eigen praktijkomgeving. Hiermee stellen wij deelnemers in staat om zelf te ervaren wat de toegevoegde waarde van feedback geven en ontvangen is.

Commerciële sensitiviteit – wederzijds resultaat klant en accountant

Deze training kan niet ontbreken in het programma van de Young Profs die op zoek zijn naar manieren om de relatie met hun klant te versterken en hierdoor een breder pakket aan dienstverlening te kunnen aanbieden. Het uitgangspunt van de training van twee dagen is om de klant centraal te zetten en je als Young Prof in te leven in de klant. Commerciële sensitiviteit draait om luisteren en om de behoeftes van je klant te identificeren. Zoek de balans tussen klantgerichtheid en commerciële slagkracht voor wederzijds resultaat.

 

 

 

Overtuigend presenteren – online en offline

Presenteren is voor een deel een kwestie van techniek. Maar als je presenteert wil je ook je enthousiasme overbrengen bij het publiek. Hoe je dat het beste kunt doen, heeft alles te maken met je persoonlijkheid. Daarom krijg je in deze workshop van een dag volop gelegenheid om stap voor stap je eigen stijl te ontdekken. Deze training tilt je presentaties zowel online als offline definitief naar een hoger niveau. Bovendien leer je hoe je adequaat en pro-actief kunt inspelen op de reacties vanuit je gesprekspartner, want je hebt geleerd om te vertrouwen op jezelf en wat je kunt. Er is energie, interactie en plezier!

 .

Prioriteiten stellen – geniet van je werk maar ook van je vrije tijd

Deze training is praktisch en effectief waarin je in een dagdeel leert met welke taken jij je moet bezig houden en met welke niet. Prioriteiten stellen is van cruciaal belang om in balans te blijven en plezier te houden in je werk. Het heeft alles te maken met leren los te laten.

 .

Tijdmanagement – effectief omgaan met tijd

Deze training gaat over verstandig omgaan met tijd. Het zorgt ervoor dat je effectief en doelgericht met je tijd omgaat. Middels een training van twee dagdelen gaan wij aan de slag met dit thema. In de eerste training gaan wij in op de theorie en maken wij een stappenplan om over hoe effectief kan worden omgegaan met tijd. Vervolgens brengen wij dit stappenplan in de praktijk. Tijdens de tweede training gaan wij hierop reflecteren middels ervaringen en groepsdiscussies. Hierdoor leren wij van elkaar.